03 June 2011

Abang Ri & Kak Mia II



Dear readers,,

Last entry aq dah kenalkan abang Ri n kak Mia kan dan macam mana diorang boleh jadi suami isteri. Kalau korang belum sempat baca boleh klik sini . Lepas tunang kak Mia ( Khalil ) tu buat hal, larikan diri ngn family dia masa hari pernikahan diorang, abang Ri terpaksa gantikan tempat  si Khalil tu. Tapi dia ikhlas nak kahwin dengan kak Mia. Kak Mia memang x dapat terima semua ni n x nak kahwin dgn abang Ri, tapi sebab papa dia, kak Mia terpaksa mengalah.  Baru satu jam abang Ri sah bergelar suami kak Mia, dia dah pn kena hina n maki dengan kak Mia. Macam2 yang kak Mia cakap kat abang Ri tapi dia still boleh sabar. Malam tu jugak kak Mia minta cerai dari abang Ri. Kat kampung plak, mak tiri abang Ri ( Mak Leha ) berbalah dengan suami dia ( Pak Samad ) sebab x bgtau dia dulu yang pasal pernikahan tu. Mak Leha memang x setuju lah sebab dia kenal kak Mia n perangai mama kak Mia yang pernah curang dulu.

Esoknya plak papa kak Mia tenat kat hospital n disahkan meninggal dunia. Memang kak Mia sedih+ tertekan giler masa tu. At last dia decide utk ikut n tinggal dengan mama dia kat Australia. Korang ingat x yang kak Mia ada bagi duit klien RM23 juta kat tunang dia dulu coz tunang dia nak pinjam kan. Sebenarnya kak Mia x sepatutnya guna duit klien tu n itu satu kesalahan. Disebabkan tunang dia x bayar duit tu,dalam masa sebulan lesen peguam dia digantung dan family dia dah bankrap, rumah dia pn da kena lelong. Sekejap je kak Mia hilang apa yang dia miliki dulu, tapi ego dan sombong dia tetap ada dan dia  x penah berubah. Ish3 ape r dia ni. Sebenarnya abang Ri xtau yang kak Mia nak ikut mama dia g Australia. Nasib baik mak tiri kak Mia ( Puan Roziah ) call abang Ri n bgtau pasal ni malam b4 diorang g KLIA. Patut r masa malam kenduri arwah papa kak Mia tu, kak mia n mak dia pegi marah2 n maki2 abang Ri. Memang kasar giler r dua orang ni punya bahasa. Tapi yang abang Ri ni plak still leh tahan lagi. Ade ke patut kak Mia cakap camni kat suami dia,




“ Papa aku dah meninggal dan dah selamat pun dikebumikan. So, pada aku pertalian aku dengan kau dah x ada maknanya lagi. Jadi aku nak malam ni bersaksikan mama aku, kau ceraikan aku. Lepas tu kau boleh berambus dari rumah ni dan jangan tunjuk lagi muka kau kat aku!!”

Esoknya, abang Ri awal2 pagi dah pegi KL nak bawak kak Mia balik kampung. Xda maknanya dia nak bagi isteri dia g Australia tu. Kak Mia ngn mama dia plak dah siap2 nak g KLIA, nasib baik blom pegi lagi. Memang kena lagi r abang Ri dengan kak Mia n mama dia. Memang kak Mia xnak dan xkan ikut suami dia balik kampung. Tapi abang Ri ni pandai gak, dia x teragak2 nak buat laporan polis atas dakwaan ibu mertua dia cuba melarikan isteri dia. Tersentak kak Mia ngn mama dia. Sekarang diorang memang xda pilihan, kak Mia terpaksa ikut suami dia balik kampung. Sebelum balik tu sempat lagi kak Mia n mama dia buat rancangan utk balas dendam n supaya dia dilepaskan. Macam macam hal lah. Banyak lagi hal yang berlaku kat kampung, semuanya akan aku cerita entry akan datang. :)



2 comments:

Qamaruls said...

wer thx letak blog aku kat bloglist kou.. terharu aku.. sorylaa aku jrg blogwalking. busy sket lately

hafizulhakim said...

qamaruls : sama2, xpa. hoho. :) thankz comment.